Volumul este structurat pe mai multe părți, rezultate din legăturile interdisciplinare ale practicii filosofice cu domeniul comunicării,  fapt ce reflectă abordări complexe, cum ar fi: Comunicare și consiliere filosofică; Dialogul, instrument și formă de comunicare în practica filosofică; Alte domenii ale practicii filosofice bazate pe forme ale comunicării; Economie, comunicare și filosofie aplicată; Asemănări ale practicii filosofice cu alte ocupații bazate pe comunicarea părților; și care pun în evidență diverse forme specifice comunicării, implicate în procesul de consiliere filosofică, unde dialogul devine principala fomă de comunicare în cadrul practicii filosofice. Lucrarea face o trecere în revistă a fiecărui domeniu în care consilierea filosofică are utilitate și identifică elemente specifice comunicării, ca un proces ce are loc între noul specialist și beneficiarii prestației sale: de la persoana consiliată la un grup de persoane supuse facilitării filosofice și, până la organizații sau instituții, care pot apela astfel la consultanța filosofică și etica aplicată. Facilitarea filosofiei în viața persoanei presupune și facilitarea comunicării acesteia cu ea însăși sau cu alții, prin schimbarea viziunii despre lume și viață, prin deprinderea de a filosofa singur, ca urmare a unui proces ce poate fi inițiat de un practician în consilierea filosofică, și care se distinge de rolul actual al filosofului.